A legsikeresebb...

 2007.08.31. 03:02

Fel lehet, illetve fel kell tenni egy kérdést. Ki a mai politikai elit legsikeresebb politikusa? A válasz bármilyen meglepő, Demszky Gábor. Már 1990 óta Demszky a főváros feje. 17 éve... Budapest neve már-már elválaszthatatlan a magyar fejekben Demszky nevétől. Külföldön még szerencsére Budapestről - jobb esetben - nem a mocsok jut eszükbe az embereknek. Vagy mégis? Nagyító alatt Budapest és Demszky Gábor!

Első sikere az első szabad parlamenti választások során hullott kezébe. Az országgyűlési választásokon a VII. kerület képviselőjévé választották, majd október 31-én lett Budapest főpolgármestere. Eme nagyszerű siker miatt lemondott parlamenti mandátumáról. Azóta töretlen maradt hatalma a városvezetésben. Időközben Európai Parlamenti képviselő is lett. Hát hány politikus mondhatja ezt el magáról? Igen kevés, gyanítom. Na de amilyen sikeres emberről van szó, olyan gyönyörűeket hallgathattak a budapestiek. Ígéretek tömkelegét. Ugyanennyi hazugságot kaptak a budapestiek...

Ott kezdődött a dolog, hogy a 3-as metrót meghosszabbítják Káposztásmegyerig. Na már most, akinek valamennyi köze van a fővároshoz, netán ott él, az nagyon jól tudja, hogy a "kék" metró végállomása nem más, mint Újpest-központ. Sajnálatos, hogy az 1990-ben tett ígéret a mai napig nem teljesült. Ugyanis a város északi részén élőknek nem marad más, mint a 14-es villamos, vagy a gyors 20-as autóbusz, ha el akarnak jutni a metróig. Illetve, ami még rosszabb: az autó. Amivel nem a metróállomásig mennek, mert elfelejtettek hozzáépíteni P+R parkolót. Legközelebb csak az Újpest-Városkapu megállónál találhatunk ilyet, vagyis valami hasonlót, ami 100+120 férőhelyes. Káposztásmegyeren kicsit többen élnek, akik autóval járnak a belvárosba...
Mi történne ha Káposztásmegyer lenne a végállomás? Talán több ember szállna metróra, csökkenne a környezetszennyezés az utakon. Továbblépek. Káposztásmegyeren keleti határánál található a Budapest-Vác-Szob vasútvonal. Ja, hogy netalántán össze lehet kötni a vasutat a metróval? Á, olyan nincs, megmondták. A metró az metró, föld alatt megy és kék színű. Kár, hogy amit fentebb írtam, nyugatabbra S-Bahn rendszernek hívják... Erről majd később...

1990-ben még olyanokat is hallani lehetett, mint trolibuszok a Kiskörúton. Hát a Kiskörúton én egy valamit látok, aminek van felsővezetéke, az az egy szem 83-as trolibusz, ami a Fővám tértől megy a Kálvin térig (kiskörúti szakasz csak ez), illetve a 47-49-es villamospár. Ami régebben még a Bajcsy-Zsilinszky úton is járt, de megszüntették a Deák térig. Sajnos... Ez az az ígéret, ami szerintem nem olyan nagy baj, hogy nem teljesült. Ha ez megtörtént volna, akkor búcsút mondhattunk volna a villamosközlekedésnek a Kiskörúton. Mostanában pedig még az sincs, hála a 4-es metrónak, illetve a Szabadság híd felújításának...

Jól hangzó ígéret volt a gyorsvasút kiépítése, ami a mai napig gondja a fővárosnak. Egy olyan rendszer, ami összekötné a nagy fejpályaudvarokat. Nem is akárhogy. A föld alatt. Próbáljuk meg elképzelni. Egy Hatvanból érkező egyén - teszem azt - Székesfehérvárra akar utazni. Jelenleg ezt úgy tudja megtenni, hogy bedöcög egy elővárosi vonattal a Keletibe, majd lemegy a metróba, és elzötyög a Délibe. És ott még ki tudja mennyit vár a leghamarabbi fehérvári vonatra. Ha létrejönne egy összeköttetés például a Keleti és Kelenföld között, már megoldott lenne a történet. És ugyanígy a Nyugati és Kelenföld között. Egy összefüggő rendszer a föld alatt. Akár részint metróként is üzemelve. Csak aprócskát gondoljunk bele: utazunk Vácról, már beérünk a Nyugatiba. De nekünk valahol a belvárosban van dolgunk. Elképzelhető, hogy ezzel a megoldással átszállásmentes lehet az utazásunk. Ez is az S-Bahn rendszer egyik jelentős eredménye...

Mai napig kedvenc kampányszlogen a 4-es metró. És félek, még 2010-ben is az lesz, ahogy haladnak vele. Jelentem, 1972-es terveket akarunk megvalósítani. DBR-metrónak is szokták hívni, vagy éppenséggel majd a jövőben az alapszínről "zöld" metrónak is nevezhetnénk. 1972-es tervek. Remélem, érzi mindenki azt, hogy gyanúsan idős. Egy metrót általában 30 évre terveznek. Mostanában kellene elkezdeni felújítani. Mi meg most kezdjük csak építeni. Szinte ugyanazon tervek alapján. Egy gond van ezzel: azóta megváltoztak Budapesten a közlekedési szokások, meg még sok egyéb más, többek között a lakosság. Mindenesetre tény, hogy a mai napig nem épült meg Demszky legsarkosabb ígérete. Talán 1994-ben kezdődhetett az egész 4-es metró. Megállapodások, pályáztatások, mind a semmivel volt egyenlő, csak elment rá a pénz. Aztán 1998-tól jött a kormányváltás, és amikor 2002-ben elszámoltatták a bejegyzés főszereplőjét, a szokásos válasz, amit minden nap hallhatunk, minden rossz nyomán: Orbán Viktor a felelős. Szemét Viktor, nem ment ásni lyukat a szerelvényeknek. Szégyelld Magad, Viktor! Aztán 2002-ben is meghallgattuk, hogy 2006-ra kész lesz a metró, egy ásó nem találkozott a földdel ezen ügy érdekében. És most 2006-ban ismét a Demszky-kampány központi témája volt a 4-es metró. Most Demszky szerint a befejezés dátuma 2010. És ami a legnagyobb arcátlanság, hogy azt állítja, hogy a teljes szakasz készül el addigra. Na már most aki ismeri a metrótervet valamennyire, az tudhatja, hogy ez pettyet irreális, már csak azért is, mert a metrót építő DBR honlapján (http://www.metro4.hu) azt lehet leolvasni, hogy csak az első szakasz készül el addigra. Bár már Hagyó Miklós, Demszky jelenlegi szocialista polgármester-helyettese megszellőztette, hogy 2011-re tolódhat az átadás. Gyanús, hogy mire elvégzem az egyetemet (2010), akkor sem tudok eljutni a Keletiből a Fővám térre közvetlenül egy alagútban.

Ami pedig igazi pofátlanság, az az, hogy Demszky Gábor bejelenti, hogy nem vesznek fel több hitelt. Mert hagyján, hogy hülyére adósodott a főváros, csak ezt a főpolgármester nem akarja bevallani (Atkári János, volt helyettese Demszkynek már rég bevallottam, hogy siralmas gazdasági állapotok vannak), nem fog felvenni több hitelt, hanem inkább összevonnak kórházakat (ugye ma, azaz tegnap született döntés 3 kórház összevonásáról), iskolákat zárnak be, vonnak össze, adnak el stratégiai vagyonokat, csak azért, hogy ezt az átkozott metrót tudják valahogyan finanszírozni. Egy olyan metróét, aminek az ára sosem fog megtérülni. Merem ezt bátra állítani, nem fogok holmi DBR-esekre hallgatni, akik csak a pénzt nyelik. Itt kell, hogy megemlítsem a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) nevét, akiknek tagjai szabadidejüket rááldozva dolgozták ki a metró valódi gazdaságossági tanulmányát, mely után bátran lehet állítani, hogy ez a terv egy nagy nulla. Ebből Budapest progitálni nem fog! Ha nem hiszi, majd meglátja!

De térjünk vissza érintett emberünkre, Demszky Gáborra, mint a liberális szabadságjogok élharcosára. Demszky Gábor ritka nagy köpönyegforgató. Mint amennyire sikeres politikus. Kiáll a liberális alapjog védelme érdekében. Mindig. Kivéve, amikor nem. Ha homoszexuálisokról (szándékosan nem meleget írtam, mert Csermely Péter újságíró szerint a meleg például egy kisgyermek feje, amikor lázas, illetve a radiátor), etnikai csoportokról (pl. romákról) vagy vallási csoportokról (pl. zsidókról) van szó, akkor igenis, védjük meg a jogaikat. Ezzel alapvetően nincs is gond (bár a homoszexuálisok felvonulása számomra intoleráns). De megkérdezném én azt, hogy a heteroszexuális magyaroknak nincsenek jogaik a saját hazájukban? Merem azt azért kérdezni, mert a törvény, az Alkotmány meglepő módon tartalmazza azt a liberális alapjogot, miszerint az emberek csoportjai szabadon gyülekezhetnek. Ezt nevezzük gyülekezési jognak. Hoppá, Demszky Gábor! Amikor a magyar emberek azért GYÜLEKEZNEK, mert elegük van magukból (értsd: kormánypártok), és így akarnak jelezni önöknek, akkor rájuk küldjük a rendőrséget, meg kilőljük az emberek szemét gumilövedékekkel? Maga Demszky Gábor húzódjon meg, mert amiről beszélni szokott, azok üres szavak. Ha valóban meg akarja védeni a liberális alapjogokat, akkor szálljon síkra amellett, hogy igenis lehessen például tüntetni Budapest utcáin, ha az a törvényeknek megfelelően be van jelentve. És ne tüntessen ki lehetőleg idióta ámokfutó rendőröket!

Ha már gyülekezés, akkor jusson eszünkbe az a bizonyos cinkelt kártya, aminek felirata fasiszta, antiszemita hisztériakeltés. Demszky Gábor ebben megint csak élen járó politikus. Amíg az emberek a semmiről (igen, amiről maga beszél, az semmi) beszélnek, addig sem törődnek olyanokkal, hogy iskola- és kórházbezárások és -összevonások, metró, BKV ügye, költségvetési gondok, stb. Fejezze be ezt a hamis vádolást és a hisztériakeltést! Előbb-utóbb feltűnik a lakosságnak, hogy az a kártya bizony erősen cinkelt. Csak még nem látják a fától az erdőt...

A BKV ügye is már Isten tudja, mióta húzódik. Atkári János elmondta, a BKV egy szocialista maradvány. Ugyanaz a mentalitás, ugyanaz a gazdálkodási felfogás, az egész egy múltbéli emlék, amelyet akár egy múzeumba is kiállíthatnánk, hogyha lenne külön a szocializmus emlékére felállított múzeum. Az egyik legértékesebb relikvia lenne. Félre a viccel, 1990 óta nem lett megoldva a BKV ügye. Csodálom, hogy működik. És itt van a budapestiek nyakán az a bizonyos sztrájk. Szeptember 4-én gyanús, hogy összeomlik Budapest közlekedése. És akkor megjelenik ékes pompájában a főpolgármester úr, és kijelenti, hogy az a szemét banda mind Orbán Viktor cinkosa, és egyébként is fasiszták. Komolyan. Le merem fogadni, hogy megint az fog történni, hogy a sztrájkolókat egy olyan szögbe állítják be, amikor a fény úgy vetül rá, hogy az utazók, illetve a lakosok azt fogják mondani, hogy szemét BKV-sok, minek sztrájkolni, eleve hülyére keresitek magatok, mit pattogtok. Tehát a szokásos, fordítsuk egymás ellen a két félt - akik gyakorlatilag nincs is meg egymás nélkül jelen helyzetben -, és addig amíg ezen csámcsognak az emberek, "el lehet lopni ezt-azt" (Bayer Zsolt, 2007. 08. 24. Péntek8, HírTV).

Nagyjából remélem sikerült bemutatnom az anno rendszerváltó Demszky Gábor igazi arcát. Aki budapesti, és olvas, netán még Demszkyre is szavazott, gondolkozzon el a következő kérdéseken:
- Miért áll a kutyaszar évtizedek óta a járdákon?
- Miért nincs még metró? (nem a 4-es, hanem az 5-ös)
- Miért vonnak össze mindent, amit lehet?
- Miért adják el stratégiai fővárosi vagyont?
- Miért is tüntette ki Demszky anno Gergényi Péter, akkori fővárosi rendőrfőkapitányt?
- és egyéb érdekes dolgokon...

Ui.: és ne felejtsük el: még kismillió ígéret van a talonban, elég ha rákattintunk Demszky saját honlapján a Jövő Budapestje menüpontra. Elképesztő... Kérdem én: MIBŐL???
Ha kérhetek valamit Demszkytől, én csak egyet kérnék, soha semmi mást. A kérésem így hangzana:

TAKARODJ!!!

Címkék: közlekedés bkv busz szdsz demszky villamos 4 es metró troli

A bejegyzés trackback címe:

https://railadam.blog.hu/api/trackback/id/tr15247373

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: sharkoon skiller sgh1 recenzja 2018.01.29. 21:52:56

Bicikli bolt - A kerékpár defektről - Bicikli bolt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZBR 2008.10.20. 00:56:16

Te tényleg jó politikai elemző vagy. Két mondat után tudtam, hogy melyik oldal nézőpontjából elemzel. Szerintem inkább vmi kommunikációs diploma kéne neked...

midrovertalt 2008.10.20. 01:12:58

Azért, ha elolvasnál későbbi cikkeket, talán mást mondanál... :)