Folytatódik az őrület

 2007.10.20. 15:55

Friss hír, a Népszabadság Online hozta le, bár én a Hír TV honlapján lettem rá figyelmes. A hír a következő - maradva az elmúlt napok kiemelkedő témájánál, a vasútnál:

"Tizenhat vasúti szárnyvonalon szabad utat adtak a személyszállító vonatok decemberi leállításának a Regionális Közlekedésszervező Irodák. A szakértők a MÁV által kiválasztott 21 vonalból ötnél tartanák indokoltnak a forgalom legalább átmeneti fenntartását."

Az érintett szerencsés(?) vonalak:
- Balassagyarmat-Ipolytarnóc
- Újszeged-Mezőhegyes
- Kisszénás-Kondoros
- Almásfüzitő-Esztergom-Kertváros
- az ötödik pedig nem szerepel a cikkben (Népszabadság felkészültsége...)

Ezzel beteljesülni látszik az, amit nagyon nem kellene megtenni. Az ezzel foglalkozó bejegyzésben már említette az okokat. Nevetséges, hogy a Kisszénás-Kondoros vonalat meghagyják arra hivatkozva, hogy nincs a két település közt közúti összeköttetés. Ez egyébként igaz, csak a probléma, hogy Kissznénásról legfeljebb 2-3 ember jár Kondorosra, inkább a közelebbi Csabacsüdöt keresik fel. Vicc, ez kérem, vicc...

Az Újszeged-Mezőhegyes vonalról nem tudok komolyabban nyilatkozni, de az egy jól hangzó érv, hogy a 43-as főút túlterhelt. Ez önmagában megint igaz, mivel határforgalmat lát el. Emiatt is van tervben (igen, MÉG CSAK tervben), hogy ezt az utat gyorsforgalmi úttá fejlesztik, és kap egy M betűt, így válva M43-as úttá. Sajnos, utasforgalmi adatok hiányában nem tudom megmondani, hogy szerintem helyes döntés-e a vonalat bezárni, avagy nem bezárni.

Ellenben az, hogy bezárják a Mezőhegyes-Orosháza-Szarvas és az Orosháza-Szentes vonalat, tűrhetetlen és vérlázító. Ezért mostantól különböző módokon hangot kell adnia az érintett településeknek, hogy márpedig nem engednek a további falurombolásból. Aki érti, érti, aki nem, nem...

Zárójelben jegyezném meg, hogy körülbelül eddig tartott az a baromi nagy egyeztetés, mert innen már nincs visszaút, a települések önkormányzatai mondhatnak akármit, vasút ott nem lesz többé. Decemberben búcsút mondhatunk a történelem egy kis szeletének...

Címkék: máv kóka mellékvonal bezárás

A bejegyzés trackback címe:

https://railadam.blog.hu/api/trackback/id/tr45247458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.