Újabb ökörség

 2007.10.29. 15:37

Még nagyobb ökörséget lehetett olvasni a napokban a hírek szürke sorai közt. A GKM 38 szárnyvonalat szüntetne meg. A lista megtalálható az alábbi linken: http://www.gkm.gov.hu/data/cms1436552/38_vonal.pdf .

És van még egy lista, ahol azt olvashatjuk, hogy mely az a 12 mellékvonal, ahol indokolt a személyszállítást fenntartása, és mely az az 5 vonal, amelyet fővonallá lehet minősíteni. Ezt a listát lásd itt: http://www.gkm.gov.hu/data/cms1436572/12_5_vonal.pdf .

Kedves a Minisztérium. Létrehozott egy Civil Fórumnak nevezett valamit, ahol magánszemélyek, civil szervezetek véleményezhetik a "tanulmányt", amely alapján kihozták a fenti két link alatt található eredményt. Én ide beregisztráltam, hamarosan véleményezni is fogom a "tanulmányt".

Ez a tanulmány egyébként körülbelül semmit sem árul el az érintett vonalakról, hanem csupán egy átlagot von a mellékvonalak utas- és áruforgalmi adataiból. Tehát pl. nem tud meg az olvasó semmit arról, hogy az Orosháza-Szentes vonalat miért kell megszüntetni. Csupán annyit tud meg, hogy a vonalak átlagban mit produkálnak. Ergo ez megint egy szakmailag elszúrt (nem elkúrt!!!) dolog.

Ismét szakmai megalapozottság nélkül akarnak ráerőltetni intézkedéseket az érintett

települések állampolgáraira. De hála Istennek, a civil önvédelem működik.

A Tiszafüred-Karcag vonal mentén fekvő települések önkormányzatai, országgyűlési képviselői közös összefogást hirdettek a vasúrért. Innen is drukkoljunk nekik!

A Mezőhegyes-Orosháza-Szarvas vonal mentén is volt tüntetés. Szarvason, Nagyszénáson és Orosházán volt szervezett demonstráció. Innen is gratulálok Patakfalvi Jánosnak, a Jobbik orosházi elnökének. Kár, hogy ilyenkor a város "jobboldali" Fidesz-MDF vezetésű önkormányzata nem áll ki. Az mellékes, hogy a szocik nem fognak kiállni... Reméljük, hogy a jövőben Orosháza önkormányzata keményebben fog fellépni a tervezett intézkedések ellen, természetesen a környező települések önkormányzataival összhangban.

Mindenesetre remélhetőleg a civil szféra is ráébred arra, hogy mit veszít a vasúttal majd. Ergo ha minél előbb ráébred a fontos dolgokra, annál hamarabb lesz komoly civil ellenállás. Ha kell, polgári engedetlenségi mozgalmat is lehetne hirdetni országosan. Bízom benne, hogy ezt mihamarabb el lehet érni.

Mindenesetre örömmel tölt el, hogy újabb vasutas szakszervezetek terveznek sztrájkot a tervezett vonalbeszüntetések ellen. Nyilvánvalóan ez annak a tanúbizonysága, hogy van még szolidaritás ebben az országban. Hajrá vasutasok!!

Egy valamire szeretném felhívni Kóka meg Felsmann Bazsi (a GKM infrastruktúráért felelős szakállamtitkára) figyelmét: ne felejtsék el uraim, hogy fővonalakat fejleszteni nem hülyeség. De a fővonalakon való közlekedéshez utas is kell. Az utasok nagy része pedig nem a fővonalakon fekvő településekről érkezik. A mellékvonalak ráhordó funkcióján tessenek elgondolkozni, kérem...

Címkék: máv kóka vasút gkm mellékvonal bezárás

A bejegyzés trackback címe:

https://railadam.blog.hu/api/trackback/id/tr12247465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.