Jelentem, elkészült a MÁV-Start 2008-as menetrendje. Az új menetrend 2007. december 9-én üzemkezdettől lesz érvényes. Szokásomhoz híven idén is összehasonlítom a régi és az új menetrendet. Na persze, nem az egészet, hanem azokat, amelyek engem érintenek (nem önzőségből, hanem azért, mert jellemzi a térséget). Ha nagyon ráérnék (aminek kicsi az esélye), akkor esetleg Békés megyében fogom összevetni a régi és új menetrendet. Szélsőséges esetben nekiesek az egész dél-alföldi régiónak.

Kis előzetes: a Békéscsaba-Orosháza-Szeged (135. számú) vonal ütemes lett a várakozásoknak megfelelően csúcsidőben egy-, csúcsidőn kívül kétórás ütemben közlekednek vonatok. Meglepetés itt, hogy megszűntek az InterPici vonatok, helyettük két gyorsvonatot állítanak forgalomba.

Meglepő fordulat, hogy az eredetileg bezárásra szánt Mezőhegyes-Orosháza-Mezőtúr (125. számú) vonal is részben ütemes.

Aki Szegedről Budapestre akar majd utazni december 9-e után, készüljön fel: az InterCity-k nagy részét átminősítették teljes InterCity-vé, magyarul azokat az ócska, elavult gyorsvonati kocsikat, leszedték róluk. Ergo több olyan vonat is indul ezután, ami tisztán IC-kocsikból áll, és pótdíjkötelesek. Természetesen mindaddig kedvezményes lesz az IC-pótjegy, amíg a vonal felújítása (különös tekintettel a ceglédi csomópont átépítésére) tart.

Aki Békéscsabáról akar majd Budapestre utazni, annak is számolnia kell némi változásokkal. Lényegében tisztán ütemessé tették ezt a fővonalat.

Röviden, előzetesként legyen elég ennyi, bővebb elemzés a napokban várható.

Szép napot Mindenkinek!

Címkék: máv menetrend vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://railadam.blog.hu/api/trackback/id/tr68247487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.