Kis országos homokozó

 2008.04.04. 18:29
Komolyan, mint két kisgyerek a homokozóban. Ott ülnek, minden nap együtt játszanak, de most az egyik gyerek a másik szemébe dobott egy jó adag igen száraz homokot, hadd csípje játszótársa szemét istenesen. És azóta csak mutogatnak egymásra. Felmerül a klasszikus kérdés: Ki kezdte? Az egyik azt mondja, hogy a másik, a másik meg azt, hogy a pajtása. Ferike, az egyik gyerek homokot dobott Janika szemébe. Ha szigorúan innen nézzük a dolgot, akkor nyilvánvaló, hogy az egészet Ferike kezdte. De ha nem innen nézzük, akkor a fenti klasszikus releváns.

Gyurcsány Ferenc kirúgta Horváth Ágnest egyoldalúan. Az a bizonyos homok, amely elért Kóka János szeméig (biztosan nem volt rajta szemüveg). Bizony jól érzékelte Kóka János, hogy mit is jelent a a koalíciós szerződés. Egy olyan megállapodás, amely a két párt elnökével szignózott papírhalmaz. Amiben le van írva, hogy mit s hogyan csinálnak, khm, akarnak csinálni. Ebben van az is, hogy a minisztereket melyik párt adja. Jelen esetben liberális barátaink adták az egészségügy fejét, Horváth Ágnest. Mostmár Ő nincs.

Ez a homokhalmaz, de lehet, hogy inkább csak egy homokszem, esetleg egy vízzel összegyúrt "homokgömb", ami eltalálta a mi Kóka Jánosunkat. Pontosabban az SZDSZ-t, de hát a pártot elnöke képviseli, egyfajta szimbólum. No, hát ez a Kóka János annyira megharagudott játszótársára, Ferencre, hogy azt mondta, nincs több puszi, nincs több barátság, itt most vége.

Nekem most nincs kedvem igazából részletezni, hogy mik történtek, mindenki elolvashatta, utánajárhatott, hogy mik is mentek az elmúlt napokban. Engem jobban izgat az a kérdés, hogy vajon mi lesz...

Hát mi. Ezek összevesztek, de nagyon. Április 30-tól kezdve a liberális barátok nincsenek kormányzati pozícióban, már ha ki nem békülnek, de erre olyan kevés esély van, mint hogy ebben a szent percben én Pekingbe teleportálok, és nem lő le valamelyik "kínai ávós". Több felől is hallani olyat, hogy ez biztosan csak színjáték. Az egy dolog, hogy én azt mondom erre, hogy hülyeség, de ha már neves elemzők is arra a kvöetkeztetésre jutnak, hogy valóban hülyeség, annak azért csak van valami alapja. Úgyhogy aki arra gondol, hogy majd április 29-én jön a nagy összeborulás, sürgősen felejtse el. És hogy mi lesz április 30-a után? Stílusosan: május 1. Milyen mókás, hogy pont a munka ünnepén indul majd el a kisebbségi kormányzás. Nagy kőszoci ünnep, hát ünnepelhetik is magukat bónuszban majd sörrel és virslivel.

Szóval most április 30-ig még itt teszetoszáskodunk egy kicsit, átadjuk egymásnak a tárcákat, meg mindent. És eljön május 1., a két és feledik Gyurcsány-kormány kezdete. Nem ám, harmadik, majd csak ha megnyerik a következő választásokat (ami ki tudja, mikor lesz...). Tehát elkezdőik majd az egypárti szocialista kormány munkája. Most biztosan örülnek egyébként kicsit Szociéknál: ismét egyedül övék lesz a hatalom, mint 20 évvel ezelőtt. z más kérdés, hogy hogyan fog menni a kormányzás, mert leginkább sehogysem, de a hatalom az övék, az fontos. Elvégre valahonnan fel kell kicsit majd tölteni a pártkasszát, na meg a történelemkönyvben való szereplés elengedhetetlen. FOgnak is benne szerepelni, az biztos. Ilyen címmel: "Magyarország sánta kacsája". Akárhogy is nem tetszik sokaknak, de ebben igaza van Orbán Viktornak: sánta kacsa. Amolyan olaszos dolog, miszerint ha nem megy, hát nem megy. A kisebbségi kormányzás legalja. Csak ott van egy kis különbség: ott van gazdasági pörgés, itt meg a gazdaság olyan gyorsan növekszik, mint csiga a futóversenyen. Kb. sehogy.

És hát amivel borzasztóan számolni kell, ha másért nem is, de legalább azért, mert csupa számokból épül fel, melyek forintban értendőek, az a költségvetés. Méghozzá a 2009-es. A költségvetéshez márpedig kell a Parlamentben ülő képviselők fele. A helyzet az, hogy szociéknál kevesen vannak a többséghez. Na már most, ha nincs költségvetése az országnak az egy kissé bajos az egyébként is lestrapált gazdaságunknak, másrészt pedig jönnének az előrehozott választások. Felettébb vicces lenne egy olyan szituáció, amikor az országgyűlési választások időpontja közel egy időben, még jobb egy időpontban vannak az EP-választásokkal. Politikatörténeti szempontból mindenképpen.

Tehát előttünk egy olyan helyzet, aminek lényege: május 1-től sánta kacsák fognak nyilatkozgatni a TV-ben, újságoknak, netes hírportáloknak. A kormányzás teljesen leáll, vagyis épp hogy működik, mert a szoci javaslatokat egyeztetni kell majd a pártokkal, hogy támogatható-e avagy sem. Nyilván a FIDESZ nem fog semmit támogatni, ami nem egyezik meg a programjával (mert van neki olyanja, bármennyire is nem veszi észre Ferenc, Erős Magyarország névre hallgat), az SZDSZ meg túl pipa a kormányra. Már meg is van köztük az első koalíción kívüli konfliktus, mi más, persze, hogy az egészségügy, a 2008. évi I. törvény módosítása. Ott még lesz probléma elég. Az MDF pedig hogy mit fog tenni? Franc sem tudja, de ha elkezdi a szocikat kívülről támogatni, akkor egyenes út vezet a süllyesztőbe.

A forgatókönyv szerintem: decemberig MSZP kisebbségi kormány, majd a 2009-es költségvetésről szóló törvény bedőlése miatt feloszlatják a Parlamentet, és rá maximum 2-3 hónapra előrehozott választások lesznek. Ezen jelen állás szerint elsöprő Fidesz-győzelem várható (2/3-os többséggel), egy SZDSZ-től és MDF-től mentes, kétpárti parlament jön létre. Hogy ezután, mi lesz, hatalmas passz. Már az utolsó mondatom sem vehető biztosra, ez csak egy elképzelés, mely a jelenlegi állásból indul ki: pártok viselkedése, pártok ideológiája, választói magatartás, közvélemény jelenlegi állása, és még sok egyéb finom dolog.

Azért én felteszem azt a kérdést, hogy örül valaki annak, hogy a sorsunkról, az országról kvázi két párt, a fenti esetben pedig kerek egy párt döntsön? Nekem ez a dolog nem annyira tetszik, de hát ez egy trend. Kozma Viktóriának (ötödéves hallgató a BCE-n) van egy kitűnő írása a Politikatudomáyi Szemlében a pártok koncentrálódásáról. Érdemes elolvasni.

Konklúzió: hosszú távon (2-3 ciklus) kétpárti parlamentekre lehet számítani, amely a Fidezs vezetésével fog kezdődni. Annyira azért nem szeretném, hogy igazam legyen. Remélem, a Fidesz majd átírja a választási törvényt, mert van sok jó párt, aminek lehet, hogy a Parlamentben lenne a helye (természetesen a Kétfarkú Kutyapártnak és a Sörpártnak - aminek a székháza a Váci utcában van - bérelt helye kell, hogy legyen...)

Az a bizonyos fent említett homok. A sivatagban ha a homok elindul, átrendeződik minden. Ezért is használhatatlan ott minden létező térkép. No ez a homok nagyot szólt...

Címkék: politika mszp fidesz gyurcsány kóka szdsz mdf koalíció elkúrtad kormányválság

A bejegyzés trackback címe:

https://railadam.blog.hu/api/trackback/id/tr76411420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fertilizer józsef 2008.04.04. 20:04:38

ennek a blogbejegyzésnek a tartalma már létezik magyar rajzfilmben is egy ideje:
www.youtube.com/watch?v=WVZjNdXvizA&feature=PlayList&p=1C7EC1CB68023A05&index=1

Netuddki. 2008.04.04. 20:19:59

Most jutott hirtelen eszembe:
Mi lehetne Viki problámájára a megoldás?
Mondjuk, ha belépne az MSZP-be, akkor jól megpuccsolhatná Ferikét és ő lehetne a miniszterelnök (végre).

morpho 2008.04.04. 21:46:50

Ha a Fidesznek kétharmados többsége lenne,tényleg átírná a választási törvényt...Meg a médiatörvényt,meg a közigazgatási törvényt,meg az alkotmány összes passzusát.Teljesen hazavágná a demokráciát.Te lennél a legjobban felháborodva(joggal),hogy ezt hogy képzelik.
Már akkor is felrugdostak minden írott és íratlan szabályt,amikor csak kisgazdásított egyszerű többségük volt.Köszi,én ebből nem kérek.Ebből az "Erös Magyarország" című izéből kérlek idézz egy-két konkrétumot.Előre is köszi.

midrovertalt 2008.04.04. 21:51:29

Kedves morpho!

Idézni nem szeretnék, inkább belinkelem:
jovonk.hu/FideszPP2007_HU.pdf

Üdv

janoska 2008.04.04. 22:30:38

1.Az költségvetési törvény nem tud "bedőlni". El nem fogadása esetén a hatályos jogszabályok maradnak érvényben.
2.A kisebbségi kormányzás működhet, mivel az ellenzék megosztott. Az igaz, hogy több
erőforrást igényel.
3.A Fidesz "programot" szerintem nem olvastad, ha ennyire reklámozod. Van a Fidesznek programja, ha "a Fidesz támogatja a környezetvédelmet" szintű kijelentés már programnak számít. Mert az a dokumentum az ehhez hasonlító közhelyek gyűjteménye.
Én úgy látom, hogy a kedves blogíró inkább szeretné hogy a dolgok így alakuljanak, mert az obijektivitáshoz, és hozzáértéshez semmi köze nincs az írásnak.
Mindegy, godolom nem politológusnak készülsz.

Ébresztő! 2008.04.04. 22:37:30

Kedves dobroczkiadam!

Az általad linkelt szöveg a "demó verzió". Az igazi változatból láthattunk 1998 és 2002 között. A gazdasági környezet viszonylag megszabja Viktor mozgásterét is, hacsak el nem intézi a Vezér, hogy Szűz Mária személyes jelenléttel ne segítse ki országát a bajból.

A két nagy párt mindegyikének a két kicsi kigolyózása az érdeke. Csak most az SZDSZ esetében kb. ezer megüresedő helyről beszélnek az MSZP pártcsinovnyikjai számára, nyilván hasonló számú státusz leosztásától mentesülne a Fidesz az MDF irányába hasonló esetben.

Kétpártrendszerből pedig van konstruktív, amikor a kormányzópárt szem előtt tartja, hogy ne nagyon tegyen olyasmit az ellenzékkel, amit ő sem szeretne elszenvedni hasonló helyzetben. És van a destruktív, amikor a cél az ellenség teljes beszántása, politikai tisztogatások akár már az osztályvezetői szint alatt is, és mindaz, amit az egypártrendszerekből már jól ismerünk. Magyarország vajon melyik irányba halad?...

midrovertalt 2008.04.04. 22:47:28

Kedves janoska!

Beletrafáltál, politológusnak készülök. Ajánlom figyelmedbe a Bemutatkozást a jobb oldali menüben. Nem tagadom, valóban örülnék egy ilyen forgatókönyvnek, de nem is volt sehova sem írva az, hogy a bejegyzés egyben elemzés is lenne, amiből leszűrhető, hogy nem lehet olyan objektív, mint egy igazi velős politikai elemzés. Még gyúrok rá kicsit, van rá két évem.
A Fidesz programját nem reklámoztam. A bejegyzésben felhívtam a figyelmet arra, hogy igen, van programja az ellenzéknek, a kommentben pedig egy korábbi kommentelő kérésére linkeltem be...


Kedves Ébresztő!

Bízom benne, hogy nem a destruktív jövő lesz a realitás...

Üdv

elkurtuk 2008.04.04. 22:49:00

sok, kommunista vadbarom, erről is a zorbán tehet mi?
sok idióta kibaszott faszfej még mindig nem veszi észre, hogy 18 év alatt a fidesz mindössze 4 , az maszop meg 10-évig, volt kormányon. Nos akkor lehet gondolkodni, hogy kibaszta el az osrzág helyzetét, aki elfelejette volna, annak egy kis emlékeztető: www.youtube.com/watch?v=CgzM8rP9b-I

morpho 2008.04.04. 23:25:46

dobroczkiadam
Már megbocs,de ez egy lózunggyűjtemény.
"Az Új Széchenyi Terv négy fő pillére:
• a munkaadók által fizetett adó- és járulékterhek
csökkentése,
• az infrastruktúra fejlesztése,
• a kis- és középvállalkozások támogatása, és
• közvetlen munkahelyteremtő, foglalkozásbővítő
programok."
Mindezt konkrétan hogyan,milyen pénzből,milyen rendszerben?
"A szociális
lakásépítéshez, valamint a lakásfelújításokhoz
kapcsolódó szolgáltatások áfáját is a jelenlegi
20 százalékról 5 százalékra csökkentjük."
Miből,lottóból,vagy honnan veszik el a különbözetet?
„Visszatérve a polgári kormány sikeres gyakorlatához, újra középtávú
megállapodást kötünk a gyógyszerpiac minden szereplőjével,
amely biztosítja, hogy a gyógyszerek ára, illetve térítési díja legfeljebb
az éves infláció mértékével emelkedhet.”
A gyógyszerek ára folyamatosan csökken.Legútóbb ma csökkent egy csomó gyógyszer ára.
Ez nem program,ez egy nulla.Ilyet bármikor írok ember.
Szarás után töröld ki a segged,valamint ne fújd az orrod az abroszba.Ilyen szintű iromány ez az izé.Ha ezzel akarnak kormányozni,az EU elküldi őket továbbképzésre miután abbahagyta a röhögést.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2008.04.04. 23:30:17

Nekem kicsit távolabbról merült fel ugyanez a hasonlat:
elinnen.blog.hu/2008/02/18/gyerekversek_1

szasa 2008.04.04. 23:32:19

ebreszto

Szeritnem egyik fele sem tartunk, mert meg egy demokratiku parlament kuszobet sem lepruk at. Azaz csak leptetek mert en mar elhuztam Magyarorszgrol.
Amig a vilag minden normalis lasd demokratikus orszagaban nem egy oszodi beszed utan, hanem mondjuk egy MTV ostrom utan lemond a rendorseget felugyelo mininszter arra itt azaz ott ez meg csak fel sem merult...
a demonizalas viszont igen. Sokan agymosason mennek keresztul nemtudnak eltavolodva realis ertekelest adni a poliitkai helyzetrol csak a sajat igazukat szajkozak. Nem, nem a parlamanetben van a hiba hiszen mihelyt kikapcsoljak a kamerakat jol eldumcsiznak, egymassal a kepviselok, hanem azokkal akik nem hasznaljak az agyukat hoyg elgondolkozzanak egy kicsit a tortenteken. Bar hal Isetennek ez azert mar valtozik.

morho
kicsit szerepteveztesben vagy, mint ahogyan a kormany is nem az ellenzeknek kell kormanyprogramot irni, hanem a kormanynak... de ha ezt nem erted kerdezz vissza es majd elmagyarazom...

Csak gondolat keppen, Mi a baj a ketparti parlamenttel?
Szerintem semmi. Es nehogy vki azt mondja, hogy eltunnek a politikai palettarol a maskent gondolkodok. Nem igaz. Egeszen egyszeruen csak azok a partok tunnek el akik nem alkalmassak arra, hogy bejussanak a parlamentbe... Olvassatok Hubayt akkor rajottok hogy pl a magyarorszagon 10-15% liberalis szavazo volt es tuti hogy van is.
Ezt mar en teszem hozza csak ez nem az a part akire ezek szavaznak. Csak egy pelda...

morpho 2008.04.04. 23:42:17

szasa
Látszik,hogy elhúztál és nem nagyon vagy képben,ugyanis az MTV ostrom után azonnal lemondott a rendőrséget felügyelő miniszter.
Én egy szóval nem mondtam,hogy az ellenzéknek programot kell írnia.Ők mondják,hogy nekik programjuk van.Nem kérte meg őket senki,hogy írjanak.Pláne ilyen überfasza közhelygyűjteményt.

szasa 2008.04.04. 23:50:17

jajajajaj mire mar beirtam gondolatomat, mar morhoka valaszolt is.

Igen abban egyetertunk, hogy a FIDESZ munkadokumantumra csak marketing szempontok miatt tettek fel a program jelzot. De az az igazsag. hogy ennek reszletes menetet sokkal egyszerubb kidolgoizni es teszem hozza gyorsabb is mint a fobb iranyvonalakban megallapodni.
De azert hogy egy ilyet barmikor irsz valljuk be kicsit nagykepu...
Ha nem es tenyleg igy van akkor miert nem teszed meg? :)
Hiszen kritizalni barki tud tegyen le elobb vmit az asztalra!!!
Meg mielott magadra venned az elobbi mondatot pontosan a celbol hoztam fel hogy erezdhesd milyen az amikor a kormany kommunikaciojat felhasznalva tamadjak gondolataidat. Kerlek ne sertodj meg de tanusits konstruktiv hozzaalast.
En szemely szerint orulok, hogy vmi elkeszult, nem emlekszem, hogy az MSZP, SZDSZ, MDF valaha is eloallt volna 2 evvel a va;asztasok elott vmi hasonlo anyaggal.
Sot kicsit azert gunyosan hozzateszem az MSZP-ek jelenleg sincs hiszen ami volt azt at kell irni :))))
De kertetik ezt is inkabb viccnek felfogni.!

szasa 2008.04.05. 00:06:21

Szia!
Mar megint sikerult elirni egymas mellet :)

Ha jol emlekszem az MTV ostrom
Szeptember 16 volt
Petretei ur aki akkor a miniszter volt pedig a kov linken is elolvashato:
2007 majus 31 vallt meg a posztjatol
hu.wikipedia.org/wiki/Petr%C3%A9tei_J%C3%B3zsef


Ki kerte az ellenzeket?
Minden masodik mondat az volt a kormanykomunikacioban ( nagyon jol csinaltak melles;eg megallapitva) hogy mondjon jobbat az ellenszek irjon programot. Igy par honapra vissza tudtak verni. Csak azzal nem kalkulaltak, hogy van nem egy rossz szakember a Fidesznel aki es igy latlatlanba is garantalom neked hogy az utolso szogig kidolgoztak ezt a programot, cask kommunikacios, partstrategiai okok miatt nem hozzak nyilvanossagra.

Uff 

morpho 2008.04.05. 00:17:37

Nem vagyok egy sértődős típus szasa barátom,de ilyen triviaáradatot tényleg bármikor tudok írni,ráadásul még nagyon sokan tudnak.Azért nem teszem meg,mert egyrészt nem vagyok politikus,másrészt létezik egy Brüsszel által is elfogadott konvergenciaprogram.Nem kell nekem másikat írnom,mint ahogy a szociknak sem,mert attól a célok és a megvalósítás módja nem változik,hogy a szadesz kilép a kormányból.
Ha meg te személy szerint örülsz annak,hogy a fidesznek van egy ilyen röhejes irománya,akkor miért írtad az előbb azt,hogy"nem az ellenzeknek kell kormanyprogramot irni, hanem a kormanynak"
Ez így egy icipicit paradox nem?
Ja és ha kérhetem,akkor morpho p-vel.Köszi.

morpho 2008.04.05. 00:30:39

szasa
209.85.135.104/search?q=cache:45tWLpD3VPEJ:www.nethirlap.hu/cikk.php%3Fcikkid%3D22860+Petr%C3%A9tei+J%C3%B3zsef+MTV+OSTROM&hl=hu&ct=clnk&cd=4&gl=hu&lr=lang_hu

A fidesznek van tehát megoldása az ország problémáira,csak "nem mondom meg bi bi bi" Ne haragudj,de ez nevetséges.

szasa 2008.04.05. 00:46:52

Szia morpho remelem most mar jol irtam 

Brusszelben igaz elfogadtak a konvergenciaprogramot, de ott is cask politika megy es ha mondjuk valtozna felallas azaz mondjuk legyen az kormanyfocsere, vagy masik koalicio, de lehet elorehozott valasztas es uj kormany uj kormanyprogrammal, akkor megfogjak kerdezni, hogy hogyan fogjuk az eloirt azaz lenyegeben elfogadott iranyelveknek megfelelni. Ha mi azt mondjuk hogy mashogyan mint a konvergencia program, mert belattuk, hogy az nem megy akkor majd megkerdezik, hogy hogyan pontosan arra elkeszul egy program elkuldik megragjak visszadobjak, de vegul el fogjak fogadni. Tehat ezzel nincsen olyan nagy gond mint sokan gondoljak.

Azt azert ne feledjuk, hogy meg mindig a Eu neppart a legerosebb frakcio es nem hiaba jott rengeteg biralat a konvergenciaprogrammal kapcsolatban. Ez is cask politika volt. Nah es tetelezzuk fel hogy Fidesz gyozelem lesz egy elorehozott valasztasokon akkor szerintetek nem fog kiallni a legerosebb frakcio az alelnoke mogott???

Nem erzek semmi problemat a ket gondoloatomban, hiszen ket kulonbozo dologrol beszelunk. Az egyik a kormany ellenzek viszonya amirol mondtam is, es probaltam utalni, hogy helytelen azzal ervelni egy ellenzeki parttal szemben hogy nekik nicnsen programjuk, mint azt ahogyan hallottuk nem egyszer.
De hogy egy kicsit akkor tovabblepjunk beszelgesunkben olvasd el a Magyar kormany programjat
www.miniszterelnok.hu/domain2/files/modules/module25/fileok/Kormanyprogram.pdf
es lathatod, hogy ugyanaz a semmitmondasnak tuno gondolatkupac van benne. Mert ez is egy iranymutatas a reszleteket ugyis kidolgozzak. Vagy nem es akkor jon majd, hogy jaj ezt sem tartotta be meg azt sem. Ehez kepest mar cask mennyisegileg sem all rosszul a Fidesz programja…

Miert orulok?
Ahogy elmondtam igen ilyen nagyn nem keszult eddig ellenzeki parttol, mert nem is volt ara szukseg, hiszen mas az ellenzek feladata szerepkore stb. De a fidesz csinalt es igy leirta mindazt amit akar csinalni. Ha mast mond, mondjuk nem ert nem szavaz meg vmit ami benne van a programjaban jogosan lehet tamadni, szoval tartaniuk kell magukat hozza. Ezert orulok. Szerintem minden ellenzeknek meg kellene csinalni. Sot tovabbmegyek, mint ahogyan angliaban otthon is kell legyen az ellenzeknek ugy nevezett arnyekminiszterei. Bar mar most is van vmi hasonlo, de nincsen ennyire kimondva. Akik egy tarca egy adott korrel pl penzugy-el foglalkoznak es ha mindjuk a part hatalomra kerulne akkor ok lennenek a miniszterek. Nicsen dugdosas stb nyilt kartyakkal jatszunk…

De kezdem magam megint abban a szerepkorben erezni, hogy vedek vkit es magayrazom, hogy mi miert van. Kerlek titeket inkabb gondolkozzatok ti is. Nem minden szar a jobb oldalon nem minden jo a bal oldalon, illetve a masik oldalnak: Nem minden szar a bal oldalon nem minden jo a jobb oldalon.
Csak nyissatok ki a szemeteket!!!

morpho 2008.04.05. 00:59:21

Őszintén szólva nem egészen világos,hogy miről írtál most,de majd kinyitom a szememet.(Neked nincsenek a billentyűzeteden ékezetes magánhangzók?Csak kérdezem.)

szasa 2008.04.05. 01:02:23

Nem morpho ez nem nevetseges nyisd ki a szemed es gondold vegig. Nagyon egyszeru mindossze a komunikaciohoz kell egy picit erteni.
Hosszabban is le lehetne irni de most roved leszek.
Van program? Igen Tud az MSZP ezzel tamadni nem? Max erdemi vitakat kezdemenyezni, ami mar az atlagos valasztot ugysem erdekli, hogy ezt nem fejti ki.
Akkor ki tud allni egy Fideszes szak politikus es szepen kifejti a Fidesz programjat sok szepet elmond, ami eljut a valasztokhoz, hiszen az MSZP tamadott raugrik a media aztan szepen elmondjak.
Az MSZP sem hulye ezt nem fogja a Fidesznek megadni.
Meg az mar nem hangzik olyan jol, mint ahogyan az hangzott, hogy mit ugralsz hiszen semmit nem tudsz irasban felmutatni.

A lemondas felajanlasa nem egyenlo a lemondassal, de hogy ne tunjek szorszallhasogatonak inkabb 2 masik nevet hoznek, gergenyi es bene (akiknek azonnal meg kellett volna a Petretei ur lepeset tenni) akik viszont meg cask ezt a gesztust sem tettek meg.
Petretei egyebkent egy nagyon jo arc ember szemely szerint nagyoin tisztelem, jobban szerencsetlen Takacs Albertet (jo arc jelest adott ) aki mind2 tokeletesen alkalmatlan volt egy IRM miniszterium elvezetesere es nem azert mert nem lettek volna okos emberek, hanem mert tokeletesen masban voltak jartasak stb. Ez viszont kormanyfoi hiba/vagy szendekossag, hogy ok kerultek oda. Hiszen tudjuk a kormanyfo egyszemelyben felelos a kormanyaert eztert sem lehet a miniszterektol, hanem cask a kormanyfotol megvonni a bizalmat.

szasa 2008.04.05. 01:04:16

megint akkor lattam hogy irtal amikor elment.
Nem sajna nicsnen mint ahogyan az elejen kiderult kulfoldon elek :)
Sot helyesirasellenorzo progim is angol ami neha random javit szavakat...

morpho 2008.04.05. 01:24:54

Nem felejtettem el,hogy külföldön élsz,ezért kérdeztem rá.(sokan idehaza is így írnak és velük be szoktam fejezni a kommunikációt)
Nem lehet összehasonlítani egy költségvetési törvényt,vagy egy autópályaépítési programot,vagy akár egy áfakulcs változtatást egy szakácskönyvvel.A kormánynak muszáj csökkenteni az államháztartás hiányát(tökmindegy,hogy ki van kormányon),az ellenzék meg simán beígérheti az adó és járulékcsökkentést,vagy azt hogy a kieső vizitdíjat a Szerencsejáték rt egyszer már elköltött bevételéből fedezzük.
Ennek semmilyen következménye nincs és ha kormányra kerülnek úgysem tartják be.Ez a világon mindenhol így van.A Sárkozy programjában sem volt benne a nyugdíjreform,aztán most fújnak is rá rendesen a franciák.

Ha pedig egy miniszter beadja a lemondását,az le van mondva.Innentől a felelősség a kormányfőé.
A Petrétei Takács duó valóban alkalmatlan volt.Ők elméleti szakemberek.A Gergényit meg a Benét azonnal el kellett volna hajtani a picsába.

szasa 2008.04.05. 01:33:22

Sajnos igen es ez a MI hibank mint valasztopolgarok emlekeztetni kell az aktualis kormanyt, hogy mit is igert nekunk. Ez most meg is tortent a nepszavazason. Az meg hogy a szerencsajatek bevetelet javasolta a FIdesz azzal igen ongolt lott. Leptek, holott megint fel kellett volna vetni a kerdest, hogy mi vagyunk-e hatalmon, vagy ti? ha ti akkor potoljatok onnan ahonnan tudjatok. Kb ugyanaz mint a programmal csak ezt elba**tak...

szasa 2008.04.05. 01:36:32

Na kivancsi lennekgondolataira kedves leendo politologus ur!
Halljuk, mi vont le eme szerintem vegere igen konstruktiv beszelgetesbol.

midrovertalt 2008.04.05. 01:50:41

Hát nem igazán közvéleménykutatónak készülök, meg olyan tárgyam kb. 1 év múlva lesz. Egyébként azt biztosan kikövetkeztetem, hogy közeledtek a konszenzus felé. Vélemények ütköznek, ez jó, ettől lesz fejlődés.
De zajlanak hitviták köztetek. Valahogy érzem morpho-n, hogy nem annyira kedveli a fideszt. Inkább balliberális szavazónak tűnik. Te pedig szasa leginkább próbálod Magad függetleníteni a pártpolitikától, inkább az értékrendedben bízol, mint bármelyik pártban is.

Mélyebb következtetéseket nem akarok leszűrni, az már egy másik tudomány, a pszichológia területe.

Szerintem...

morpho 2008.04.05. 02:13:13

dobroczkiadam
Nekem a fidesszel nincs bajom,csak nem érzem azt,hogy bármilyen megoldást kínálnának Magyarországnak.Inkább azt érzem,hogy ott tesznek keresztbe,ahol csak lehet.Nem a kormánynak,(mert az nem érdekel,erről szól a politika),hanem az országnak.
Nem vagyok "balliberális" szavazó sem és én sem éltem mindíg itthon,de jelenleg annyira szűk a kormány mozgástere,hogy nem tartom valószínűnek azt,hogy momentán mást is lehetne csinálni.Személyes hazai pártpolitikai tapasztalataim alapján azért nem várható rövidtávon változás,mert az Mszp nem tudja megcsinálni,a Fidesz pedig nem akarja megcsinálni.

midrovertalt 2008.04.05. 02:15:23

Csak véleményt mondtam pár kommentből. Nyilván nem releváns ezekből következtetéseket levonni, csak ezekből ennyi jött le, remélem nem sértem egyikőtök önérzetét sem. ;)

szasa 2008.04.05. 02:23:04

Nem rossz, bar nem adnek jelest erre az elemzesre. 
Foleg az alltalam irt velemenyed az ami kicsit hmmm mondjam, hogy nem jo? 
Mellekesen egy jo politologus ertsen mindenhez a pszichologiatol a matekon at a filozofiaig. Ha politologushallgato vagy akkor pl nem ezt latod egy Lanczi Andrastol, Torok Gabortol, vagy netan Hubaytol, Szabo Matetol, cask hogy parat emlitsek???
De igazan nem is szemelyi elemzesre kerdeztem ra hanem a temara. Szoval?

morpho 2008.04.05. 02:32:33

Nekem nincs is önérzetem.
szasa neked van?

midrovertalt 2008.04.05. 02:38:56

Török és Lánczi tanáraim voltak, lesznek. Én hallgató vagyok, ők tanárok, tudósok, kutatók. Nem szabad egy szinten kezelni Őket velem. Szerintem...

Pontosan mire vagy kíváncsi? Mert azt nagyon nem tudom konkrétan.

Egyébként mi ez a Nagy Moszkitó? Találtam Tőled morpho egy cikket.

morpho 2008.04.05. 02:46:39

Tényleg?Miről írtam?

morpho 2008.04.05. 02:57:27

Hát ez már elég rég íródott,még a focivb alatt.A Moszkító egy civil szervezeteket tömörítő portál akart lenni,aztán elbulvárosodott és otthagytam.Olvasd el inkább ezt,ez jobban témába vág:
www.nagymoszkito.hu/cikk.php?id=288

midrovertalt 2008.04.05. 03:03:03

Elég jó, nekem tetszik ez az írás. ;)

morpho 2008.04.05. 03:08:49

Köszi.Kicsit olyan "balliberális"nem?

DrPepper 2008.04.05. 06:35:20

Az MSZP programjával kapszolatban megjegyezném, hogy maga GYF ismerte el őszödi beszédében: konspiratív okok miatt nem készült érdemi válságkezelő program ("ennyire tellett") ami már önmagában gyalázat -- különösen négyévi "kormányzás" ("beleőrültem") után. Nem hinném, hogy a FIDESZ-nek ellenzéken kellene megírnia a kormány programját, illetve a sajátjukét (kükönösen az MSZP velejéig cinikus magatartásának tükrében) az utolsó kettőspontig be kéne mutatniuk, de gondolom sejtik, hogy előbb-utóbb ők fognak kormányozni, és a saját legjobban felfuott érdekünkben remélem (és hiszem is) hogy van nekik ilyen.

Dózsa 2008.04.05. 07:48:36

Már nagyon itt az ideje hogy félreáljanak a szocik és a liberók, 6 év katasztofális "kormányzás" után.
Szerintem nem kellene megvárni a 2009-es költségvetés el nem fogadását, hanem mielőbb oszolniuk kellene, és előre kell hozni a választásokat.

Attól tartok viszont, hogy az szdsz mégis csak fogja támogatni az mszp-t, mert választások esetén most be sem jutnának a parlamentbe. Akár 2010-ig is fogják húzni az időt, mert egyébként be sem jutnának a parlamentbe. Ezeknél a hataloméhség minden előtt van.
Ez ferike és janika kis játéka, talán gabika is bekapcsolódik hamarosan. Le kéne már állítani őket, mindenki érdekében.

Dózsa 2008.04.05. 07:50:00

bocs, korán van még

Fekete Pestis 2008.04.05. 09:03:56

morpho,
azt állítod, hogy mást nem lehetne tenni.

Nos, ez nem igaz. Elöször is azokat kellene a kassza irányába elhajtani, akiknek pénze van : a multikat.
Ugye, ilyenkor felvetödik, hogy a multik kivonulással FENYEGETÖZNEK. Hogy ezt helyén tudjuk kezelni, ehhez kell p.l. egy iparstratégia. ( Melyek azok a cégek, amelyek hosszútávon kívánatosak, és melyek azok, amelyeknek MI teszűnk szívességet, hogy megtűrjük őket. )
Nem ártana egy kutatási fejlesztési stratégia sem ( ami persze nem egyenlö az MTA " felszántásával és sóval való bevetésével ", merthogy az úgyis " csak poros iratokat termel" ). És nem ártana ehhez kapcsolódó oktatási stratégia sem.

Végezetűl. Egyértelmű, hogy ez egy null összegű játszma. Tehát kompromisszum kell. Én azt állítom, hogy ( sokakkal szemben, akik a kompromisszumot az mszp és a fidesz rovására képzelik el ) ez a kompromisszum a Fidesz és a kűlföldi tőke között kell, hogy végbe menjen.
A kompromisszum eredményeként az egyértelműen rosszabb helyzetbe kerülő rétegek a "szociálliberális elit" és az alsó osztály. A kompromisszum eredményeként pedig, optimális esetben, a középosztály nyer.

A kompromisszum pedig arról ( is) szól, hogy a kasszához való ( egyszeri, de NAGYARÁNYÚ) fáradásért cserébe a multik milyen feltételt szabnak ( márhogy ti. ez többet ne következzék be ). MErt igaz, hogy a multikat a szívűk és az érdekük a haladó baloldalhoz húzza, nade ennek a "track recordja" siralmas, a Fidesz alatt viszont szaladt a szekér. Ami nem utolsó dolog a pragmatikus értékeket valló multiknál.

Más. Az mszp ott "kúrta el", hogy túl mohó volt, és az összes erőforrást elszipkázta a középosztály elöl. ( Erröl szólt az 1995ös "stabilizáció" is ). Azt hitte, hogy ha ebböl egy keveset a plebsnek visszacsorgat, hogy szavazatot vásároljon, akkor nyert ügye van. Tévedett : a középosztállyal szemben , mint látható, nem igazán lehet kormányozni.

blügy-blügy 2008.04.05. 10:02:11

Tudtam kire szavazok, csak már elfelejtettem.

Szavazz TE is össze-vissza, mert az vicces dolog!

bierkamp 2008.04.05. 11:19:39

Ha a Fidesznek kétharmados többsége lenne,tényleg átírná a választási törvényt...Meg a médiatörvényt,meg a közigazgatási törvényt,meg az alkotmány összes passzusát.Teljesen hazavágná a demokráciát. EZ lesz! Személyi kultusz, mint a Rákosi rendszerben, ..még olyan jó se lesz mint a Kádár rendszerben.
Lesz spiclizés(fidesz ÁVÓ), szevezni csak egypártra lehet, mert besúgják...egypártrendszer lesz,
ahogy MIkola mondta: "20 évre bebetonozzuk magunkat"...EZ KELL HÜLYE MAGYAROK? ???

Kontár 2008.04.05. 11:27:41

Orbán miniszterelnökségének mindenki örülne, de senki nem nézi meg, hogy vele együtt kik kerülnének hatalomra. A sok éves vert helyzet miatt a pártkassza valószínűleg teljesen kiürült, a mostani kampányok finanszírozásához előre és évekre olyan elkötelezettségeket kellett vállaniuk ami nem a "polgárokat" hanem csak a "nagypolgárokat" segíti. Arra pedig gondolni is rossz, mi lesz ha visszakerülnek a kormányzó hatalmi elitbe és annak farvizébe, Kövér László, Kövér Szilárd, Simicska Lajos, Schlecht Csaba, Stumpf János és Josip Tot neve által fémjelzett vállalkozások a kasszák feltöltése érdekében. Azoknak a közalkalmazottaknak sem lennék a helyében akiknek hozzáértő szakmai munkájuk ellenére át kell adni a helyüket idióta pártkatonáknak. Szerintem a következö kormány polgári lesz, de ez első néhány évére inkább az "alpári" jelző lesz a jellemző.

binladen 2008.04.05. 11:29:47

bierkamp te egy igazi gecifaszfej vagy, amíről az előbb írtál, azt éppen a maszop csinálta 40 éven keresztül.

bierkamp 2008.04.05. 12:05:18

binladen ...... te egy gonosz törpe "Orsós" rajongó,... vagy szemellenzővel mint a Ló...esetleg seggnyaló, aki remél valamit a csontokból!
Neked való a Győzike és az Orsós:)))) egy kutya:))

bierkamp 2008.04.05. 12:47:57

Hiába Magyarországnak cigó sztárok kellenek!

binladen 2008.04.05. 13:21:19

bierkamp a legnagyobb cigány itt te vagy, meg a kommunista zsidó szadeszos haverjaid.

Leonard Zelig 2008.04.05. 13:34:48

Azért ne mindent Orbánviktortól tanulj (legalábbis, amíg nem kötelező a Nemzetvezénylő Tábornok kiskátéja),
ugyanis az nem "sánta kacsa", hanem "béna kacsa".

PPicur 2008.04.05. 13:45:07

Elcsépelt szöveg, de: ország=család.
18 éve olyan az ország, mint egy 4 tagú család (apa, anya, két gyerek), amelyben a szülők elváltak és egy-egy gyerek került a szülőkhöz. Eddig a szülő és a gyerek jól megvolt és közösen "utálták" a másik szülőt és gyereket. Pro és kontra. Ez a helyzet egy családban sem vezet jóra, egy országban aztán végképp nem. (Meg kell nézni az elmúlt 18 évet). Most az egyik gyerek otthagyja a szülőt és "önálló" életet próbál élni. (sikerül/nem sikerül?)
Normális emberek belátják, hogy nem lehet állandóan egymás ellen élni. Ha el is válnak, tudnak egymással kommunikálni és tenni a család érdekében.
Ez nálunk politikai szinten nem megy.
Miért?
1. Nem normálisak a politikusok?
2. Nem akarják, hogy az ország jól éljen?
3. ?

states 2008.04.05. 13:45:32

Humoros olvasni, hogyan aggódnak egyesek, ha jön Orbán; azon nem aggódnak, mi lesz, ha valami fatális véletlen folytán marad Gyurcsány, és folytatja azt a 6 évet, ami odavezetett, ahova. Képmutató és árulkodó álszenteskedés ez a javából, ugyanis ők is pontosan tudják, ennél csak jobb lehet, jöhet...

maki 2008.04.05. 18:46:35

Mindenki felfogta , hogy Gyurcsány és pártja elveszítette a következő választást, kár minden fillér amit a kampányra fognak költeni. A nagyobb probléma , Orbán mostani csapata csapnivaló politikusokból áll, akikben annyi sértődés és düh gyűlt össze az elmúlt évek alatt , hogy semmi más nem érdekli őket csak a bosszuállás, attól félek megvalósítsák az összes ötletüket amiket összehortak a népszerűségük növelésére, arról nem is beszélve , hogy Mikolából egészségügyi minisztert csinálnak itt lesz a világvége. A legokosabb az lenne ha a Kósa Lajost előre engednék és saját csapatot szervezhetne maga köré, akkor több ciklust is adnék nekik. Szerintem most viszont Orbán Sztálin legjobb tanítványaként irányitja a pártot, nem hagyva másokat (nála jobb és okosabb embereket) érvényesülni, nélküle és a bérhazudozói nélkül elöbbre tartana a párt.