Lehet keményebb?

 2008.08.18. 03:30

No. Ez is egy szép este volt, és már most éjszaka van. Túl vagyok egy venezuelai csoport beregisztrálásán. Vicces volt, mert egy ember beszélt felemásan németül, egy pedig hasonló szinten angolul. Kész activity volt az egész. De kezdek spanyolul megtanulni legalább, holott nem akarok.


Venezuela lobogója

Na a személyeskedést hagyjuk. Nem érdekes. Rendhagyó bejegyzés következik, újfent zenéről. Ritkán írok zenéről, most ismét sikerül összehoznom valamit.

Egyik kedvenc zenekaromról, már ha lehet őket így hívni, a hosszú idő óta (1994 óta) létező, német bandáról, a Scooter-ről lesz szó. Ugyanis meglepődve tapasztalom a zenei világukban a változásokat.

Ugye, anno a Scooter volt az a csapat, amelyik a rave, a hardcore egyik kiemelkedő képviselője volt. Szerettük, buliztunk rá, mint az állat. Vagyis én nem, mert akkor még a rajzfilm volt a menő, nem a bulik.


1997-ben Magyarországon is felléptek a Total Dance fesztiválon (hjaj, de kis buli is lehetett), ez az Endless Summer, példaértékű rave-zene

Szóval ők voltak a rave kiválóságai, mindaddig, amíg meg nem pusztult a stílus, mert belassult a klubélet. Lassabb ütemek kezdtek elterjedni, dallamosabbak lettek a zenék. A banda ezt sikeresen észlelte, amikor megszületett az I'm Raving című híres daluk, ami egyébként a Walking In Memphis c. szám feldolgozása, illetve újraszövegezése.


Érződik a váltás a zenében, igaz? A zongora, haljak meg, gyönyörű...

Majd eztán megszületett a legelső techno-ballada, a Break It Up, legalábbis ilyen jelzővel illették. Ami szerintem béna, de ez az én kis, szuverén véleményem.
Majd 1997-ben jött a Terminátor-láz, lévén, hogy akkor jelent meg a Terminátor 2. c. film. Annak a filmnek van egy jellegzetes betétdala, amelyből ez a csapat összetákolt egy zenét, a The Age of Love-ot. Mondjuk ki: a kedvencemet. A klipje egyébként tök béna, túlságosan futurisztikus, de nekem a dallam...Na szóval, az nagyon jó! :)

Aztán jött 1998, az első besztof album, amelyen csak egy új szám kapott helyet, ez volt a No Fate. Talán ez is a Terminátor-film egyik hatása? Ha valaki nem emlékezne, többször elhangzik az a mondat, hogy "A jövő nem végleges. Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed." És akkor Linda Hamilton a második részben belevéste Mexikóban a semmi közepén egy faasztalba, hogy No Fate (Nincs végzet). A mondat mindenesetre tetszik...

1998 más szempontból is fontos dátum, hiszen ekkor lépett ki, vagy rúgták ki Ferris Buellert a csapatból, aki nem mellékesen az énekes, emszí (MC) H.P. unokatestvére. Ekkor érkezett a csapatba Axel Coon, aki addig szóló DJ volt, most beállt 86 szintetizátor közé. Mellesleg jól is tette, bár nem mondható a második epizód annyira sikeresnek, mint az első. Ekkor jelent meg sokat mondó címmel a legendás How Much Is The Fish? (Mennyibe kerül egy hal?) című slágerük. Aztán elküldték a picsába a milleniumot évtizedváltáskor, majd egyéb slágerek mellett ismét egy techno-ballada (pfúj!), a She's The Sun, ami egyébként az együttes életében a legrosszabb helyen szerepelt a toplistákon, a 40. helyet sikerült elérnie, ami valljuk be, szar. Azért most meghallgatjuk, mert szerintem akkor is szép...

Nem mellékesen jegyzendő meg, hogy ekkor ismét kezdett felpörögni a zene üteme, aminek örültünk. De még mindig nem volt az igazi, de szerettük. Ismét előtérbe kerülnek olyan zenék, amelyek életet adnak a klub-kultúrának. És már át is léptük a 2000-es fordulóévet, amikor is 2001-ben megjelenik a Ramp! (The Logical Song) című zene, ami iszonyatosan pörgött, és szintén feldolgozás a - meglepő módon - The Logical Song c. dalból (Supertramp). Ezzel együtt megjelenik a második besztof dupla-CD, amin helyet kapott egy ária feldolgozása is. Ez Bizet Carmenjéből a Habanera.

2002 az év, amikor egyrészt megjelenik az első koncert-DVD, melyet Kölnben forgattak, és borzasztóan jó, másrészt ismét tagváltás következik, Axel megy vissza szólózni, megjegyzem igen jó zenéket ad ki, bár kis visszhanggal. Itthon legalábbis, mert hazájában, Németországban szerették, és szeretik.
Az új tag, Jay Frog szintén a privát zenélésből társult be a csapatba. Nem kis sikerrel indított a Scooter-rel, ugyanis első közös zenéjük, a Nessaja (ami nem tudom, mit jelent, válaszokat kommentekben lehet adni) megszerezte több listán is az első helyet. Ez még nem fordult elő a zenekar életében, úgyhogy boldogok voltak, és örültek neki.

2002-ben még kiadtak egy összbesztof albumot, 24 Carat Gold néven, amely az addigi megjelent huszonnégy zenét szedte egy kosárba. Akkor megkérdeztük sokan: miért? A válasz az volt: csak. Hogy legyen pénz. Gondoltuk. De azért megvettük...

2003-ban megjelenik egy új album, a The Stadium Techno Experience, ami egyébként messze nem techno (mármint a köznyelv szintjén), hanem valami egészen más. Kemény, gyors (bár nem annyira, mint a rave), és dallamos. Néha bolondos is. Számos sláger került ki erről a korongról, mint a Weekend, a The Night és a beszédes Maria (I Like It Loud). Alább a három közül a kedvencem hallgatható itt:


Élő fellépés, bár szerintem playback. Mindegy. Attól még jó. Elemek a rave-ből, bizony, éneklő, vékonyka hang. Szeretjük! :) Kedvenc kép 1:15:-nél a kicsaj arca

Aztán kijön egy ismét beszédes nevű zene, a Jigga Jigga! Aztán egy muzsika, amiért nagyon mérgesek lettük sokan a Scooter-re. Sosem volt jellemző az ennyire house-os beütés erre a bandára, mint a hulladékértékű Shake That! esetében. Ne is beszéljünk, lépjünk tovább róla, mert az a dal egy kimondott...Mindegy!

De aztán megnyugodtunk, jött a kemény zene ismét. Always Hardcore, minden második fiatal ezt visította, mert valami mégis rémlett a régi időkből. Időközben megjelent a Mind The Gap című új album, amelyen ott van az egyik nagy kedvenc, a Trance-Atlantic és egy újabb feldolgozás, az All I Wanna Do. Ennek azért örülünk, mert kicsit visszahozta a régi rave-es, hardcore-os időket a fülünkbe.

Aztán eldönthettük, hogy ki nevet a végén. Szerintünk mi, szerintük ők, bár ez igazából rohadt mindegy. Köszöntek, hogy Hello, és mosolyogtak. A klip hozzá igen jó, férfiak és leszbikusok figyelmébe ajánlom:

Az új albumról még egy zene jelent meg, amelyek viszonylag rendben voltak. Ilyen volt például az ismét rave-hangzást idéző Everlasting Love (mondanom sem kell, hogy feldolgozás), illetve a Rock Bottom. Utána jött megint egy koncert-DVD, az Excess All Areas, amely elődjét nagyságrendekkel megelőzi fény- és hangvilágában is. Bár azt is szeretjük, ezt többször nézzük és hallgatjuk.

Úgy látszik, bevett szokás, hogy ilyen besztofizéknél tagváltás van, ugyanis újabb fordulópont következik. Jay elmegy ismét szólózni, és jön Michael Simon, aki jelenleg is tagja az együttesnek. Első közös slágerük épphogy jó, a Behind The Cow (A tehén mögött) ismét beszédes nevű és indiai hangokkal fűszerezett. Mindenesetre no komment.

Az Ultimate Aural Orgasm c. új albumot inkább ki se adták volna. Egy valamiért volt jó, legalábbis nekem: a dupla-CD-s változaton a Trance-Atlantic c. számból van egy 10 perces élő változat. Na az hú...

És elérkeztünk napjainkhoz. Érdekes címadás: The Question Is What Is The Question = A kérdés az, hogy mi a kérdés... Mondhatnánk, hogy ne már, de nem tesszük. Ugyanis a zene visszatérés, bár másképp. Igazi partyslágerek, viszonylag gyors ütemekkel. Magyarországon underground-zene, Németországban pedig divat és valamennyire mainstream. Ez a jumpstyle. Majd videó is lassan.

Egyúttal megjelenik az új album, a Jumping All Over The World, ami átütő siker. Annyira jó, mint ahogy az előző album rossz. Akkora lett ez az album, hogy Angliában is kiadtak egy változatot a korongból, és a listákon a több hétig első helyen rothadó Madonnát lezúzta onnan a mélységbe. A korongról kijött még három dal a kérdéses zene után. Az egyik Emilia Big Big World-jéből lett feldolgozás, az And No Matches. Szerintem ennek is köszönhette az angol sikert a CD. Lévén, hogy Emilia angol. Emellett még ott van az OMD-től az Enola Gay is, illetve Kim Wilde-tól a Cambodia is. Alig van feldolgozás az albumon, ugyan... Hozzá kell tenni, hogy ezek mellett az első maxi az albumról (tudod, a question-ös zene) is egy feldolgozás.

És miközben írom össze a feldolgozásokat, a Wikipedia megelőz. Sunyi dög, de legalább mostmár tudom. Szóval az albumon nincs nagyon saját szerzemény, csupán egy. Na az viszont nagyon aljasra sikeredett, azt tényleg csak erős idegzetűeknek. Lighten Up The Sky.

Meg kell hagyni, hogy a feldolgozások baromi jóra sikeredtek, a stílusváltás is nagyot dobott a bandán. És tetszik. Megkérdezném oly szívesen azokat az embereket, akik a mai zenékre pörögnek(?) a diszkókban, hogy szerintük tényleg az a lassú, olykor ritka dallamtalan zene a húdejó? Amit csak akkor élvez az ember javarészt, ha szét van bogyózva vagy épp be van rúgva állat mód? Miért ne lenne jó az, hogyha nem kellene pénzt költeni például piára és csak pörögni? Jumpstyle esetében pattogni és ugrálni...

Ti, orosháziak, földi barátok, ismerősök, meg mindenki. A Malomban el tudnátok viselni például ezt itt lent? Ha igen, akkor jelezzétek a tulajdonosok felé, mert biztos lejátszák...

Nos? Mehet ilyen is a bulikban? Mondjátok, hogy igen. Aki azt mondja, igen, tegye fel a kezét, tegye fel a kezét!

Amúgy a jumpstyle-ról röviden a Wikipediáról idézve:

A jumpstyle egy zenei stílus és egy tánc, amit jellemzően erre a zenére adnak elő. Körülbelül 2002 környékére teszik a kialakulását, bár hasonló trackeket már adott ki a Rotterdam Tekkno label korábban is, de ezeket nem nevezhetjük még kimondottan Jumpstyle zenének. Az ezred fordulós Hardcore muzsikák forradalmának egyik mellék ágaként jött létre. Jellemzően torz dobok, és magas hangok elegye.

A stílus Hollandiából, s Belgiumból származik.

A jumpstyle zenére, belga fiatalok kifejlesztettek egy speciális táncot, ami a lábak egy megadott ütemre, kötelező koreográfiára való előre és hátra lóbálásáról/lendítéséről szól, nehezítve azzal, hogy a lábváltásokat ugrások (jump) közben kell végrehajtani. Napjainkban igen népszerű lett ez a tánc, internetes videó megosztókon népszerűsítik, Hollandiában és Belgiumban bajnokságokat is rendeznek. A mai, elterjedt jumpstyle stílust Patrick Jumpen népszerűsítette a mai szintre. A lágyabb háttérzene felhasználásával népszerűbbé, emészthetőbbé tette a jumpstyle-t. Az eredeti jumpstyle zene még a kitaláló, Belga közönség többségének is "emészthetetlen zenei világ" (egy magyar hardstyle-DJ szavai), így jelenleg az elterjedt jumpstyle táncok mögé tett háttérzene a lágyabb, populárisabb stílus. A videómegosztókon található felvételeken legtöbbször hardstyle zenékre járják a táncot a fiatalok. A német populáris elektronikus zenekar, a Scooter is látott fantáziát ebben és az utóbbi klippjeiket jump táncot járó fiatalokkal népszerűsítették, de maga a zene nem kimondottan jumpstyle, de mutat hasonlóságot a műfajjal.

Na igen, még erről akartam írni. A Scooter ugye felvette ezeket a srácokat Hollandiából a klipekhez, és a koncertekhez. Baromi jó látványelem, ugyanis tök ügyesek. Az ő nevük lett az idők során Sheffield Jumpers. Na mármost ezek a srácok hamarosan (augusztus 29.) kiadják első kislemezüket, a Jump With Me című dalból. Hihetetlen, hogy csak ugrálnak (na jó, nem csak), aztán már kislemezük is van. No akkor álljék itt a klip hozzá, legalább nagyjából meglátjátok, mi is az a jump:


Nem hasonlít kicsit sem erre a zenére... (ADJ RÁ HANGERŐT MAJD, MER' HALK!)

Nos, a történelemről ennyit, meg a panaszkodásról. A jövő? Naná, hogy feldolgozás ismét. Nemsokára elkészül a Jump That Rock (Whatever You Want) c. számhoz a videóklip. Ez a zene egyébként nem szerepel az eredeti albumon, csak az Angliában kiadott változaton. Vajon miért... A Scooter honlapján is ott van, hogy ebből lesz az új maxi, és a klipben ott lesz az eredeti dal szerzője, a Status Quo. Nos, ismét nem sikerül saját, új serzeménnyel előrukkolni, mindenesetre a zene rohadt jó!

Azért örülnék tényleg egy saját, igazi Scooter-dalnak, nem csak feldolgozásnak. Mindenesetre hallgatjuk tovább őket, amíg fel nem oszlanak, bár belegondolva, nyilván utána is...

Ja, ha már kérdezősködtem fentebb a panaszkodásom közepette, akkor nosza, lehet szavazni megint! 

 

Címkék: zene scooter hardstyle jumpstyle

A bejegyzés trackback címe:

https://railadam.blog.hu/api/trackback/id/tr9620698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Damon McU 2008.08.18. 08:21:02

Ádám! :-)
Ez a cikk igen jól esett. Remélem lesz valami pozitív következmény is. Amúgy a dolog teljes mértékben agyrobbantó, mivel Európában hatalmas "divat" a kemény zene, mivel iszonyatos jót lehet rá bulizni és ehhez nem kell drog sem meg pia sem, na jó pesze nem mondom, hogy az ilyen bulikon egyik sincs, de nem kell annyi mint a mostani **** divatzenékhez. Nem a mai divattal van a baj, hanem azzal, hogy nincs változatosság, mivel vagy electrohouse, vagy R'n'b, vagy mulatós megy egy buliban, és mindez lebutított hangrendszeren és semmittevő dj-vel, néha már nem ártem miért nem a winamp-ről nyomják, akkor megspórolnák a dj árát. Node visszatérve a pozitív dolgokhoz, én nem is a jumpstyle-ért, inkább a hardstyle-ért vagyok oda. Íme egy kis ízelítő:

ez a buli pedig a Qlimax, asszem no comment, vááá! :-)

Damon McU 2008.08.18. 08:23:48

Ópárdon, lemardt a link a zenéhez, de íme--> www.youtube.com/watch?v=p9Lw0BkoXpI
Bárcsak lenne ilyen itthon nálunk is... asszem első lennék az ajtónál :-)

léna 2008.08.19. 07:23:35

Yes, Jethro Tull ,Doors, Stevie Ray Vaughan,King Crimson,Ten Years After, és még sokan mások ezeken nőttem fel!Katasztrófálisnak tartom a mostani zenei életet sőt a zenei szót nem is használnám!Eltüntek a hangszerek az igényes szövegek mélyrepülésben van a szakma!Paks blues fesztivál van még remény! Léna

Damon McU 2008.08.19. 09:47:49

Egyet értek Lénával, csak talán annyit tennék, hozzá, hogy, ami a legjobban hiányzik a zenei életből az a változatosság.
Hiába a demokrácia, ha nincs választási lehetőséged pl.: egy rádiós kívánságműsorban, csak meghatározott keretből választhatsz,
a zenei tv-ben lassan több a film és a szövegelés mint a zene (ez a rádiókra is vonatkozik, mivel ott is reklám és szövegelés).
Ami még szintén zavaró, hogy az országban szinte csak Budapesten van élet. Megértem, hogy a világ üzlet és a zene is az,
de nem a közönségnek, ugyanis FONTOS, nem a médiának kellene meghatározni, hogy az emberek mit hallgassanak, hanem az emberek
igénye kellene, hogy meghatározza a médiát, mivel ők elvileg a közönség igényeiből és nem a kihasználásukból élnek
(ez persze most nem igaz, mert most kihasználás van). A lényeg, hogy meg kéne végre oldani az
egyhangú kínálat problémáját, de ehhez 2 nagyon fontos dolog kell, az egyik, hogy a közönség akarja az igényeset és ne féljen
hangot adni a kívánságainak, a másik pedig, hogy a szervezésnek jobbnak kellene lennie, mert jelenleg nem mondhatni,
hogy jól menne. Félreétés ne essék nem kritizálni akarom a szervezők munkáját, de a tény az, hogy évek óta egy városi zenei
rendezvényt sem tudtak elfogadható létszámmal végigcsinálni(itt nem a sztárvendéges bulikra gondolok, mert az nem csak
a szervezőkön múlik). Ha valaki nem emlékezne akkor elmondom, hogy megyénk nem volt mindig ilyen, mert anno Újkígyóson
zenélt a Scooter és a Brooklyn Bounce is. (Azért ezt a stílust emeltem ki, mert ezt ismerem igazán.) Tehát csak előre, mindenki nyugodtan fejezze ki zenei IGÉNYÉT a megfelelő
embereknek, és akkor reméljük lesz változás.

léna 2008.08.19. 18:36:39

Nem tudom hogy ki az a Damon, de kibaszott jól ír, meginnék vele egy sört! Léna

midrovertalt 2008.08.19. 18:50:26

Damon, mostmár fedd fel Magad. :P

A sörhöz én is társulnék ám. :P

Damon McU 2008.08.19. 19:10:37

Léna! Mi már ismerjük egymást, igaz nem annyira, a fiatalabbik Győző vagyok. Benne vagyok a sörözésben. :D

léna 2008.08.19. 19:14:04

Szeptember 9-én lesz az első élménybeszámolóm a kínai utamról a kultúrban gyertek el!Olvassátok el a pénteki orosházit hogy mire készülünk T.Jocóval ! Nem titok zenéről van szó! LÉNA

midrovertalt 2008.08.19. 19:16:14

Gyanús, hogy én el tudok menni, meg egyébként is aznap leszek 22, úgyhogy a sör a program után dívik mindenképpen. Többiek? :)

Damon McU 2008.08.19. 19:22:42

Nekem nem biztos, h jó lesz az az időpont, de ha előtte vmikor jó, akkor én készen állok. :D

léna 2008.08.19. 19:35:22

Győző! Most ajándékoztam apádnak egy könyvet,ha van időd olvasd el, van hozzá dvd melléklet is! Szóljatok nektek mikor jó ott vagyok! LÉNA

zenés 2008.08.26. 07:50:58

ajaj.de sok okos van erre.hát igen is nagyon sok jó zene van most is.soroljam?
Quimby, Yonderboi, Barabás Ekletric, Neo, Nicola Conte, Koop, Roisin Murphy, Napra jútyúbon lehet rájuk keresni
régen én is Doors rajongó voltam, meg Pearl jam:) lehet felfedezni az újakat, nem bírom mikor megy a rinyálás h.jajj nem tudnak manapság jó zenéket csinálni, hát ne a sláger rádión keresgéljetek!

Damon McU 2008.08.26. 19:56:31

Kedves Zenés!

Még mondanám is, hogy igazad van, de csak akkor mondanám, ha pesten élnék, de mivel az Alföldön élek így nem értek egyet. Nos, tudomásom szerint nincs olyan rádió (nem netes), amelyen ambient, lounge, jazz, breakbeat, drum'n'bass, trance, techno, hardstyle, jumpstyle, house, hip-hop...stb. szólna. Azért írtam, hogy nem netes, mert autóban, átlag munkahelyen szerintem nem jellemző a netlehetőség. Valamint országosan nézve, nem lehet azt mondani, hogy a médiában jelen lenne az éppen aktuális divaton kívüli zene. Sőt, és most a lényeg, szerinted miért beszélünk (síránkozunk) itt is és másutt is? elárulom, azért mert mi már számtalan próbálkozáson vagyunk túl nem sok sikerrel. Akiket felsoroltál az mind jó, de szerinted nincsenek olyanok, akik kb. olyan jók csak még nem ismertek?! Vannak, csak a kutyát sem érdekli, tudom, mert próbálkozások mindig vannak ingyenes koncertekkel és partykkal, de mivel nincs ott pl. egy neo ezért nem megy el senki. Ja és a másik, szerinted milyen dolog az, hogy ha szórakozni(nem berugni, hanem a zenét élvezni) akarok akkor pestre kell menni? Had ne folytassam, miket kellene még átgondolni. Szép gondolat, hogy a jókat kell keresni és nem a slágert hallgatni, csak tudod a netért és egy pesti útért sokkal többet kell fizetni, mintha csak belőném a rádiót, vagy itt helyben mennék el egy normális bulira. A jútubról meg annyit, hogy a zenehallgatás azért ne ott történjen már, hiszen rossz a minőség és a monitor előtt kell görnyedni. Tudom, le lehet szedni netről és satöbbi, de ha nem fizetsz érte, akkor az az előadó megkárosítása, de ezt is tudom, nincs pénz rá, mondjuk én személy szerint nemsokára áttérek a netes vásárlásra, mert olcsó és a zenésznek is kell a fizu. És nemcsak síránkozás megy, hanem mi mindig próbálkozunk jobbá tenni a helyzetet, de sajnos ehhez pénz kell és az csak saját zsebből van, ami azt jelenti, hogy a próbálkozások száma limitált.

zenés 2008.08.27. 08:50:56

Kedves Damon! igazad lehet.én ezt úgy oldom meg, hogy a nyári fesztiválokon kielégítem zenei éhségemet egy évre..aztán a többi zenei élmény meg itthon ér vagy netes rádión..igaz nem vagyok már tinédzser akkor nekem is többször volt igényem olyan bulikra amelyek kielégítik a zenei ízlésemet(ott is érdemes a nem annyira futatott zenekarokat megnézni, mert okoznak kellemes meglepetéseket).és azzal 10 éve is gond volt, hogy hova is menjen az ember. a Jútyúbot a csekkolásra írtam, természetesen ha vmi bejön akko én sem úgy hallgatom állandóan..
nem biztos h.pestig kell menni, ajánlom a kísérletező vidéki klubbokat, pl. a szegedi Fészek klubbot elég sok féle irányzatra nyitottak, van ott progressive, goth, rock, régi ún.alternatív zenekarok(Sziámi, Mátyás Attila) és úgy tudom h.fel szokott lépni az Oh-i származású kool runinngz, meg volt ott már a Cultguard is..vagy ott van a szarvasi Zebra amiről szintén jó tapasztalatok vannak,
az a bajom, h.sok ember beleragad a régi dolgokba, bár engem nem zavar csak akkor ne legyen sopánkodás.másik kedvencem ha fikázzák az elektronikus zenét, aztán tudjuk h.bizony vannak nagyon klassz irányzatok melyek oly távol állanak a tuctuctól mint Makó Jeruzsálemtől:)
,szóval tudom nem könnyű, de én főleg arra reagáltam, h.jajaj nincsenek manapság rendes zenék, ez meg egyszerűen nem igaz:)

zenés 2008.08.27. 08:55:07

mármint a fesztiválokon érdemes, látom nem jó helyre írtam:) Pestig megy nagy P
btw én is az Alföldön lakom, sőt Orosházán, ami ilyen szempontből egy csapás:)
/zárójelben jegyzem meg h. a Scooter v.BB féle alakulatok sem a frissességet hordozzák magukban/

Damon McU 2008.08.27. 09:39:24

Kedves Zenés!
Sokmindenben igazat adok, de azt nem mondanám, hogy 10-12éve gond lett volna a bulizás, ugyanis én azidőtájt kis pisisként nagyon szerettem volna eljutni pár helyre, de és it a lényeg, 18 év alatti semmiképpen nem mehetett be. Szóval az ok, amiért szerintem jobb volt a helyzet 10-12 éve az az, hogy volt egy Galaxy, volt egy Bástya, asszem az alterosoknak ott volt a Kétábócos és sok olyan hely volt még, ami sokkal több lehetőséget adott a szórakozásra. Tudod, az itt a gond, hogy az emberek érdeklődése a zenéről és az önfelett szórakozásról átalakult és mára ott tartunk, hogy azért megy el bulizni, azért megy oda ahova mindenki és azért fogadja el a silány zenéket és minőséget, mert fél felvállalni önmagát, azt, hogy ő nem is ez az ember, aki csak vedelni jár. Pont a múltkor vitáztam az egyik barátommal aról, hogy miért nem járok városunk divathelyére. Én azt mondtam, azért nem megyek, mert voltam kétszer és hallottam a zenéket és láttam, hogy a dj mit művel, én szeretem, ha megbecsülnek mint közönséget(ha már fizetek) és nem néznek hülyének, erre ő azt kérdezte, hogy mit érdekel ez engem, inkább igyál és akkor jó lesz. Hmm...lehet bennem van a hiba, de én ha zenés szórakozóhelyre megyek, akkor lenne igényem, hogy józanul is élvezzem a bulit, főleg, mert a zene szeretete vitt oda. Voltam már pár helyen fellépni (technoval) és azt tapasztaltam, hogy az emberek ki vannak éhezve az újra, csak ez nem fogalmazódik meg bennük igyény szinten. Sokszor hallom a technoval kapcsolatban, hogy szar tuc-tuc, csak azt nem értem, hogy miért pont egy popper, rokker, vagy más populárisabb stílus hallgatója mondja ezt, mivel tudomásom szerint nem ők vannak abban a helyzetben, hogy a kedvelt stílusukat nem hallhatják a médiában és egyéb helyen. Plussz nem értem, hogy mi szükség van az állandó fikázásra, alapvető emberi dolog kéne, hogy legyen a másik tisztelete. Csak tudnám, hogy ki kérte, hogy hallgasson mindenki technot? A kérés csak annyi, hogy, aki mást akar hallgatni illetve másra akar bulizni annak is adjanek teret. Na ezért próbálok tenni, mert hiszem, hogy iganis lehet normális bulikat csinálni, sőőőt, olyan terveim lennének...:-)
Nos, most a helyzet ilyen, de volt már jobb is, és lesz is jobb. :-)

Chrime Evil 2008.09.01. 22:07:03

Sziasztok!
Az a helyzet, hogy ha valamit igazán akarok, az az, hogy azok a dolgok amiket Damon McU próbál elérni, valóra váljanak! 100%-osan egyetértek avval, hogy az emberek "csőlátása" miatt alakult ki ez a helyzet, hogy szinte nem lehet választani mire bulizzak.(Én alapvetően "discos" vagyok tehát én erre a világra értem) Rengeteg műfajt hallgatok itthon, mert szeretem a változatosságot, és nagy kár hogy ezt a "szabadságot" nem érezhetem ha mondjuk Orosházán szórakozni megyek.
A Hardstyle-val először 1 szimpla délutánon találkoztam, amikor is meghallgattam a SENSATION BLACK 2004 MEGAMIX-et...na az az érzés ami akkor elkapott leírhatatlan és még máig is tart. Azóta követem figyelemmel minden egyes évben a Hollandiában és környékén lévő, itteni bulikhoz nem mérhető Hardstyle rendezvényeket, zenéket, élménybeszámolókat, képeket, videókat, amik még így képernyőn keresztül is jobban felpörgetnek és extázisba hoznak mint mondjuk egy péntek, szombat este a mostani discok-ban. Remélem kijutok majd 1-2 ilyen partyra, mert a 4 év alatt még egyszer se élhettem át ezt a pörgést, csak a saját szobámban.(szomszédok is nagyon élvezik) Azt még elmondanám, hogy az aki szerint a Hardstyle, Hardcore , Hardtechno stb. drogos zene és összefüggésbe hozza azzal, hogy ezért hódít ez a stílus Hollandiában, semmi mást nem ér el vele, csak annyit, hogy köze sincs az egészhez és fogalma sincs miről alkotta ezt a véleményt. Nem a drog miatt tombol egyszerre, egy helyen 40 000 ember,(egész Orosháza:D) hanem mert szeretnek BULIZNI, és mert sokkal szabadabban teszik ezt.
Úgyhogy ezúton kívánok sok sikert a terveidhez ;-) és ehhez még csak annyi kéne, hogy az emberek kicsit nyitottabbá váljanak ilyen téren és eszükbe se jusson más stílusokat lefikázni.
Csáó

Damon McU 2008.09.02. 09:27:00

Helló Chrime Evil!

Ez jól esett, köszi :D
Nos, el kell mondjam, hogy jelenleg 2 dolog jöhet szóba, mindkét dolog alapja az, hogy nagyon szerencsés vagyok, ugyanis vagy a világ és az emberek válnak egyre jobbá, vagy csak engem hoz össze a sors ennyi nagyszerű emberrel. Írom ezt azért, mert egyre több emberrel találkozom, akik máshogy látjáka világot, vagyis inkább, úgy fogalmazok, hogy egyáltalán látják a valóságot, és változtatni akarnak, jobbá tenni. Lehet, hogy hamarosan elszólít a munka kis városomból, de hardstyle buli lesz, csakazért is. :-) Sőt remélem, sok másik stílust is sikerül majd népszerűvé tenni, pusztán csak azért, hogy végre legyen választási lehetőség, és ne legyen a hétvége is ugyanolyan monoton, mint a hétköznapok. Egy a lényeg a média arra fordul, amerre az igényeket látja, vagyis fejezzük ki minél többen az igényeinket és akkor beköszönt az "IS" korszak és véget ér a "csak" koszak. Ugyanis, ha a média több igényt szolgál ki, akkor több hallgató, néző, olvasó lesz, vagyis ők is és mi is jól járunk. Na, akkor tehát csak előre és csak pozitívan, lesz változás! Love, Peace and Unity! :-)

midrovertalt 2008.09.03. 02:07:47

Siberia, the place to be! :D:D:D

(Scooter - Ramp!)